Brit awards!!

När jag kommit hem från Edinburgh igår så drog jag iväg till O2 arena för att vara vid Brit Awards' röda matta! Träffade lite andra svenskar där och efter ett antal timmar i kylan började det närma sig. Det visade sig att alla kändisar inte skulle gå där man fick stå, utan de skulle gå precis vid ingången till arenan och där inne, och vi skulle knappt kunna se dem... Såg en del på håll dock, bland annat Ed Sheeran, Rita Ora, Little Mix och Jessie J. Men vem är inte den första att gå ut till fansen som stått och väntat ute i kylan om inte Taylor! Hon signerade min hand och sa något i stil med "aww you're wearing the bracelet!" och jag fick bara fram ett "YES" och när hon var på väg ifrån mig försökte jag få fram ett "i love you" och "sweden loves you"!
Träffade också the lovely youtuber Jim Chapman.
Sedan kom One Direction!!! Jag hade min hand på Zayns rygg!! Och de var allihop såååå nära mig!!!!
Olly Murs var också precis brevid mig!
Och Tom Daley vinkade till oss.
Det var helt enkelt en helt amazing kväll även fast vi hade svårt att gå efteråt!

Edinburgh

Kom fram till Edinburgh, Skottland vid 6 på söndagsmorgonen, väntade på stationen tills starbucks öppnade och det första vi hörde av den skottska dialekten var "can you take your feet of the chairs, please" och vi hade ingen aning om vad han sa.
Vi gick och satte oss på starbucks i några timmar. Sedan tog vi en bus tour omkring i fina Edinburgh! Tog även en tripp upp i Scott monument som var högt, trångt och fullt med smala trappor. Men utsikten var såå fin!
Sedan kollade vi lite på National Gallery, åt vi lunch, checkade in på vårt hostel och vilade någon timma där innan vi gick för att klättra upp på en kulle/ett berg! Besökte även St Giles Cathedral på väg till berget. Det tog oss ca 2 timmar att komma upp och ca 1,5 timmar att komma ner. Mycket bilder togs på väg upp (hence the 2 hour journey) och det var mörkt och läskigt att gå ner när man inte såg vart man gick! Det var så sjukt fint och klart värt tiden det tog!
Dag två börjades med en tur till slottet, sedan gick vi vidare till området Leith och fikade på världens mysigaste ställe! Sedan blev det pubmiddag och en spöktur med intressant historia och besök nere i (de hemsökta) valven.
Sista dagen gick vi till Dean's village, besökte en katedral, åt indisk buffé och avslutade resan med starbucks.

Edinburgh är en sååå fin stad och jag hade gärna stannat längre!

Come morning light

Våren var här redan i slutet av Januari! Ser snödroppar i rabatten varje dag utanför skolan och har även hittat en del påskliljor!
Igår var det väldigt fint väder så jag gick upp tidigt för en morgontur i Richmond Park.

The highway don’t care if you’re coming home

I fredags blev det middag på en restaurang i Twickenham, åt en väääldigt god sallad!
Lördagen fick bli en pluggdag och sedan hade jag och Maria filmkväll och kollade på Anastasia och Brave.
På söndagen mötte jag upp Johanna och Linnea och så åkte vi till Brick Lane, åt på ett mysigt café och kollade in graffitin, marknaden och massa vintage butiker.