Paris ~C'est la vie~

Vi började vår tågluff med buss till Paris! VI åkte en nattbuss som innebar inte så mycket sömn, och även en timme eller två på färja mitt i natten när man bara ville sova och man mådde illa av allt gungande.. 
Men sedan kom vi fram till Paris, åt frukost på mcdonalds, tog oss till vårt hostel och lämnade av lite grejer och började sedan upptäcka staden. Vi gick till låsbron (där Taylor är i början av musikvideon till Begin Again), Notre Dame, och så gick vi till Ladurée och köpte oss lite macarons där jag faktiskt lyckades ta allting på franska! Sen till kvällen åkte vi för att se Eiffeltornet och ljusshowen, och så åt vi baguette och jordgubbar.
Dag två blev det ännu mer turistande då vi såg Louvren, gick på champs-elysees, såg triumfbågen, eiffeltornet (jag var tvungen att röra eiffeltornet, annars kunde jag inte lämna Paris!) och Sacre Coeur.
Dag tre blev det massa tåg, några timmar Zurich och sedan efter förseningar kom vi äntligen fram till Venedig som vi båda blev kära i direkt när vi kom ut från stationen!
 
Tåg:
Zurich
Venedig



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback